jag är en liten slyna

yes, då var det dags för denna kategori ännu en gång. har nu kommit hem från ytterligare tre väl spenderade (eller?) timmar på stadsbiblioteket, det blir väll sådär fem stabila timmar denna vecka? kom, överaskande för mig, hem till en farmor som sover här en natt under resan från skåne till guadeloupe i västindien. det är inte mening att man ska behöva vara avis på sin farmor.. enligt henne är i alla fall jag och mina syster "små slynor" för att vi är längre än henne.. jag förstår verkligen inte vad det är med våra farföräldrar och längd. de pratar alltid om hur de ska ge oss stop och väx för att vi ska sluta växa och hur stoooora vi har blivit. jag tror att min farmor håller på att krympa.. därför är längd ett så kallat touchy-subject. fast ne.. då skulle hon väll inte vilja prata om det hela tiden? beats me! jag vet bara att för de flesta över tretton år är inte "vad stor du har blivit" något man blir så mega happy över. kräver inte åttio år på jorden för att räkna ut det.
Längd och äldre människor är som svenskar och vädret.. go-to samtalsämne liksom. har ni tänkt på att det faktiskt inte  bara är fyrtio+ människor som pratar om vädret? det är vi också. eller ja... jag. så ni andra också för världen kretsar väll kring mig, åter mig och bara mig? nei. men jag använder i alla fall vädret som något att snacka om i nödfall. ni vet när man träffar den där barndomsvännen på bussen efter lovet och man har liksom inte riktigt nått kvar att säga så det blir ett "det var ju i alla fall fint väder, kul..". brukar dock inte hjälpa sådär super mycket.. blir bara ännu mera awkward och stelt efter. kanske är det nu jag ska inse att vädret inte alls är en bra sak att tala om och jag ska sluta vara sån svennebanan? fast ne.

speak up brother!
Postat av: jonathan

plugghäääst

2011-02-08 @ 19:51:44



Du kallas?
klicka här om du är efterbliven

Din mail

Din blogg

Yes?

Trackback
RSS 2.0